Typy dopasowania, jakie ma reklama Google Ads – jak z nich korzystać, aby zwiększyć skuteczność PPC?

ByDaniel

Typy dopasowania, jakie ma reklama Google Ads – jak z nich korzystać, aby zwiększyć skuteczność PPC?

Jeśli chodzi o prowadzenie zagadnienie, jakim jest reklama Google Ads, jedną z najważniejszych rzeczy, o których należy pamiętać, są typy dopasowania. Typy dopasowania zasadniczo mówią Google, jak bardzo chcesz, aby Twoje słowa kluczowe pasowały do wyszukiwań, które wywołują Twoją reklamę.

Reklama Google Ads – słowa kluczowe o szerokim dopasowaniu 

Szeroko pasujące słowa kluczowe w Google Ads to takie, które pozwalają na wyświetlenie Twojej reklamy dla wielu podobnych wyszukiwań. Na przykład, jeśli sprzedajesz niebieskie dżinsy i ktoś wpisze “kup spodnie dżinsowe” lub “gdzie znajdę dżinsy o szerokim kroju”, Twoja reklama może się pojawić. Reklamy pojawią się również w przypadku błędnej pisowni, wersji w liczbie pojedynczej lub mnogiej, powiązanych wyszukiwań i innych istotnych wariantów. To ograniczą kontrolę i zwykle ten typ dopasowania jest wykorzystywany przy większych budżetach oraz kampaniach o szerokiej skali mających na celu budowanie świadomości marki.

Jakie są korzyści z używania zmodyfikowanych słów kluczowych o szerokim dopasowaniu w Google Ads?

Zmodyfikowane szerokie dopasowanie to opcja dopasowania słów kluczowych dostępna w Google Ads, która daje reklamodawcom większą kontrolę nad ich słowami kluczowymi. Dzięki zmodyfikowanemu dopasowaniu szerokiemu przy użyciu znaku plusa (“+”) poprzedzającego słowo możesz określić słowa lub frazy, które muszą znaleźć się w zapytaniu, aby Twoja reklama została wyświetlona. Na przykład, jeśli sprzedajesz buty do biegania i chcesz, aby Twoja reklama musiała zawierać słowa “najlepsze”, “buty”, “bieganie”, dodajesz “+najlepsze +buty +bieganie” jako zmodyfikowane szerokie dopasowanie słów kluczowych.

Frazowe i ścisłe słowa kluczowe w Google Ads to świetny sposób na bardziej precyzyjne kierowanie reklam

Dodając te typy słów kluczowych do swoich kampanii reklamowych, możesz lepiej skupić się na tych, którzy szukają tego, co masz do zaoferowania – licytując na odpowiednie terminy i odmiany, które pojawiają się w zapytaniach wyszukiwanych przez użytkowników. Przykłady słów kluczowych dopasowanych do frazy obejmują: nazwy produktów, nazwy marek, specyficzną terminologię związaną z tym, co robisz lub sprzedajesz (terminy takie jak “pizzeria włoska Warszawa” zamiast po prostu “pizzeria”), a nawet błędy w pisowni popularnych słów używanych w wyszukiwaniach.

About the author

Daniel administrator